Over Marijke Hooghwinkel:

Haar gedichten zijn persoonlijke herinneringen en observaties & <----- geluid -----> zij verzamelt geluid; zij verzamelt woorden; zij werkt aan klank- en woordklankexperimenten. Zij is dichter, schrijver en werkzaam als beeldend kunstenaar www.openwanden.org

donderdag 11 april 2013

BRIEF 50 R O U T E 14 ;

BRIEF aan mijn dochter

vandaag. Mijlpaal. Beland bij BRIEF 50

afb.: raam bus W okt.2010 met ondergaande zon in .h.e.r.f.s.t. foto: marijke.hooghwinkel
...waarin ik mij onder andere afvraag wat toch de aantrekkingskracht is van Dantes De goddelijke komedie. Steeds weer opnieuw lezen om te begrijpen. Te snappen. Met de intentie van het verhaal te genieten. Er het sprookje uit te halen. De werkelijkheid te doorgronden. Voorlopig blijf ik nog hangen bij canto 7, uit Hel. Lees wel verder, want ik ben ontzettend nieuwsgierig naar wat er staat, in de Louteringsberg en Paradijs.............

geN.: 14:28:13 Uit: BRIEVEN aan mijn dochter die nooit verzonden zullen worden.
Gestart op 20 maart 2012, in de avond na het vertrek van A + W op die dag in de middag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten