Over Marijke Hooghwinkel:

Haar gedichten zijn persoonlijke herinneringen en observaties & <----- geluid -----> zij verzamelt geluid; zij verzamelt woorden; zij werkt aan klank- en woordklankexperimenten. Zij is dichter, schrijver en werkzaam als beeldend kunstenaar www.openwanden.org

woensdag 10 april 2013

M o z a ï k e n

De dag is al weer vandaag. Kijk, mijn werk bestaat uit duizend mozaïken. Dit is er één van.


2D werk
Het zijn eigenlijk bijna altijd sjablonen, schetsen die ik uitsnijd. In feite is de aanleiding dat ik 'arbeid' wil. Een handeling zoek die tijd vergt.

Net zoals de woorden die ik verzamel. In een klassiek groen schrift noteer ik de woorden die ik noodzakelijk acht voor mijzelf. 
Op 7 januari 2013 noteerde ik in dit schrift: weg G O O I E N
Op 9 januari:  ..S.T.E.R.K.
Op 30 januari: staccáto
                               _

Op 24 februari:  K A P O T
Op 9 april:  . Z . E . L . F .

M. 18:55:55 u.
uit: werkdagboek[aantekeningen 2013]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten