Over Marijke Hooghwinkel:

Haar gedichten zijn persoonlijke herinneringen en observaties & <----- geluid -----> zij verzamelt geluid; zij verzamelt woorden; zij werkt aan klank- en woordklankexperimenten. Zij is dichter, schrijver en werkzaam als beeldend kunstenaar www.openwanden.org

woensdag 2 augustus 2017

Het erotische gedicht

Op zondag 30 juli 2017 trad ik op bij Eijlders in Amsterdam. Thema: het erotische gedicht. Hier heb ik ook mijn debuut bundel 'er staat nog een stoel' onder de aandacht gebracht. (officiƫle presentatie zondag 8 oktober bij PepperPlus in Eindhoven)

[dat ik aan duizenden gedachten (mij door jou) laat strelen]

passie is een noot die
openbreekt als ik mijn handen
over haar huid (laat)
van boven naar beneden
het weke van
schaamlippen tussen mijn
vingers neem op haar
klitoris stuit

het verende van haar lichaam
als zij mij tegen zich aandrukt
de dunne stof van haar jurk
de geur van vermolmde aarde
die om haar heen hangt

©mtHg.Hooghwinkel_2017


lezing van mijn erotische gedichten bij Eijlders podium Amsterdam zondag 30 juli 2017. Foto: Martijn Stadhouders.



ondertekening van mijn debuutbundel 'er staat nog een stoel' bij Eijlders. Foto:P Martijn Stadhouders.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten